Dagpenge i vinterferien 2019

Her kan du læse om dagpenge i vinterferien 2019
Vinterferie 2

Greve Kommunes folkeskoler holder kollektivt ferielukket i uge 8 (18. – 22. februar). Hvis du ikke har været beskæftiget i greve Kommune i hele kalenderåret 2017, vil du opleve, at du helt eller delvist bliver trukket i løn for ferieafholdelsen i uge 8.

Hvis du har været beskæftiget ved en anden arbejdsgiver i 2017 kan du have et feriekort, som du kan få helt eller delvist udbetalt. Hvis du har været ledig kan du have ret til feriedagpenge – kontakt a-kassen og hør nærmere.

Hvis du hverken har ret til feriepenge eller feriedagpenge kan du få arbejdsløshedsdagpenge for de dage i uge 7, hvor du trækkes i løn. Det kræver dog, at du er medlem af en a-kasse, og at du senest på første feriedag uden løn melder dig ledig på jobnet.dk samt hos a-kassen. Overskrides tidspunktet, kan du ikke få dagpenge med tilbagevirkende kraft.

Du skal være opmærksom på, at hvis du modtager dagpenge, så skal du også stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Det vil sige, at du blandt andet ikke kan rejse til udlandet.

Kontakt i alle tilfælde a-kassen.

Læs evt. mere om dagpenge ved kollektiv ferielukning på a-kassens hjemmeside: